Previous slide
Next slide

Kysely: Mediassa ja mainoksissa liikaa seksiä

seksimainos
Facebook
Twitter
WhatsApp
Pinterest
Email
Tulosta
Kirjoittanut: Ilkka Virtanen
Useampi kuin joka toinen suomalaisista on sitä mieltä, että tiedotusvälineissä ja mainoksissa esitetään nykyään liikaa seksiä.

Asia käy ilmi Valittujen Palojen ja brittiläisen Wyman & Dillon -tutkimuslaitoksen kanssa tekemästä laajasta kyselystä “Tiukkapipot ja vapaamieliset”, jossa mitattiin suomalaisten arvoja ja asenteita.

Haastatelluista 54 prosenttia oli täysin samaa mieltä tai melko samaa mieltä väittämästä, että tiedotusvälineissä ja mainoksissa esitetään nykyään liikaa seksiä. Naisista peräti 70 prosenttia on sitä mieltä, että tiedotusvälineissä ja mainoksissa esitetään nykyään liikaa seksiä.

Miehistä tätä mieltä oli 35 prosenttia. 54 prosenttia 50 vuotta täyttäneistä ja 51 prosenttia alle 50-vuotiaista oli sitä mieltä, että tiedotusvälineissä ja mainoksissa esitetään nykyään liikaa seksiä. Erityisesti lapsiperheissä asuvat vastaajat kokevat tiedotusvälineissä ja mainonnassa esiintyvän seksin häiritseväksi.
 
Näin tutkimus tehtiin
 
Tutkimus toteutettiin viime vuodenvaihteessa. Siihen vastasi Suomessa 1896 henkilöä. Kyselyn otos poimittiin asiakasrekisteristä, johon kuuluu noin 150 000 suomalaista. Tulokset painotettiin iän (20+) ja sukupuolen mukaan väestöä vastaavaksi. Tutkimuksen virhemarginaali on enintään 2,2 prosenttiyksikköä.