Previous
Next

Stressi – Rentoutumisharjoitus stressin poistoon

Stressi on vältettävissä.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email
Share on print
Tulosta
Kirjoittanut: Valitut Palat

Liika stressi päivän aikana voi vaikuttaa uneen. Jos tunnet itsesi kireäksi, kokeile tätä tekniikkaa. Sitä opetetaan Massachusetts General Hospital -sairaalan Benson-Henry-instituutissa, joka on maailman johtava mielen ja kehon lääketieteen tutkimuskeskus.

1 Valitse keskittymistä varten sana, lyhyt lause, ääni tai rukous, joka merkitsee sinulle jotakin.

2 Istu hiljaa mukavassa asennossa ja sulje silmäsi.

3 Rentouta lihaksesi jalkateristä pohkeisiin, reisiin, vatsaan, hartioihin, päähän ja kaulaan.

4 Hengitä hitaasti ja luonnollisesti ja lausu sanasi hiljaa hengittäessäsi ulos.

5 Kun mieleesi tulee muita ajatuksia, palaa lempeästi toistamaan sanaa.

6 Jatka tätä 10–20 minuuttia.

7 Istu vielä hiljaa muutama hetki ja anna muiden ajatusten palata. Avaa sitten silmäsi ja istu minuutti tai pari ennen kuin nouset.

8 Harjoita tekniikkaa kerran tai kahdesti päivässä. Sopiva hetki on ennen aamiaista ja illallista.

Lue lisää:

Ota stressi hyötykäyttöön

Ohjeita yöllisistä paniikkikohtauksista kärsiville

Näin pääset irti katumuksesta